Sidor

fredag 2 september 2011

Designat CC - Kombination

Jag har bestämt mig för att vara med på Designats Cyber Crop 1-9/9.

Den första utmaningen som jag gjort klart är "Kombination". Man ska ha med följande saker på sitt alster:
  • mist
  • spets
  • något sytt
  • pearlmaker eller liknande ( annat märke eller stickles)
  • titel med flera olika fonter och pearlmaker / stickles
Jag har gjort ett julkort. Jag började med att göra en egen mist med vatten, distressdyna Chipped Sapphire och lite Stickles diamond. Jag färglade först den vita spetsen med misten och sedan sprayade jag på vit cardstock som skulle bli kortbasen. Glittret kom inte med riktigt, men det gör inget.

Stämpeln på flickan är från Bildmålarna. Jag har färglagt med Tombows. Julkulorna har jag haft på Stickles, guld och diamond. Fotomattan är en Spellbinders die. Bokstäverna är utstansade från två olika alfabet, XCut Abracadabra och QuicKutz Disco.


Här ser man hur jag satt fast spetsen genom att sy. Jag gjorde hål med min Tim Holtz-linjal och sydde sedan för hand med fyrdubbel tråd.


Här ser man sömmen på baksidan.


Jag dolde sömmen på baksidan med en pappersremsa.


På bokstäverna har jag haft på en rand med Stickles guld.


Insidan har jag dekorerat med en ram av mönsterpapper. Det är Snöyra - Vintertid från Maja Design. Stämpeln är från Inkido och den har jag embossat med marinblått pulver.


7 kommentarer:

  1. Fint! Blir faktiskt lite sugen på att göra julkort igen... Tack för kommentaren i min blogg! Självklart ska du ta med kort till jobbet... Jag har både tags och kort i olika storlekar, skönt att bli av med lite "skrot" som annars bara tar plats.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillade tipset om trådförvaringen:)
    Ha en skön helg!
    Kram Tesa

    SvaraRadera
  3. Superfint!! Go Julkortstjejen!!! :-)
    Kram

    SvaraRadera