Sidor

torsdag 29 september 2011

Krya på dig!

Pysseltagen har en månadstävling i september som går ut på att göra en ask, box, låda eller liknande som man kan skicka ett litet kit till någon som behöver krya på sig. Jag har altrat en ask som det varit trosskydd i. Öppningen av asken gjorde det lite klurigt men det gick ändå!

Jag har använt två mönsterpapper från Sandylion, Swirling Snowflakes och Let it Snow. Det ena på kortsidorna och på locket och det andra på långsidorna.



Ett smalt sidenband satte jag i skarven mellan locket och asken.


Inuti får det plats näsdukar, halstabletter, godis och annat gott som kan vara bra om man är förkyld.


Framtill på locket ett fint metallsmycke och en bit sidenband att öppna locket med. Jag har små magneter som håller fast locket när det är stängt.


Några glittriga snöflingor har jag fäst på det ljusblå pappret för att förstärka snöflingorna på pappret.


På snöflingan på det vinröda pappret på locket har jag haft på Stickles, Diamond. Jag har även haft på Stickles längs med kanten på locket.


På blommorna har jag haft på samma Stickles och även små glasbitar.


6 kommentarer:

  1. Helt underbart snygg ask du har gjort!
    Me Like!!!!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  2. Såååå fin! Och vilken perfekt krya på dig present. Kram Kattiz

    SvaraRadera
  3. En super fin box !!
    Trevlig helg
    Kram Elin

    SvaraRadera
  4. å va fin den blev!!!!! Vilken fin present till den som får den:-)

    SvaraRadera
  5. och va snyggt det blev med glasbitarna:-)

    SvaraRadera
  6. Vilken fin och omtänksam box!!

    SvaraRadera