Sidor

torsdag 22 september 2011

Julkort med snöflingor

Hos Altheas Mix har de en julkortsutmaning. Denna vecka är temat snöflingor. Äntligen fick jag användning av min snöflingebårdstans och mina snöflingestämplar!

Jag har använt en petrolfärgad cardstock som bas. Mönsterpappret med alla snöflingor är Crystal Snow - Frost Blvd. från Heidi Grace Designs, Fiskars. Snöflingebården har jag stansat ut med en Martha Stewart stans. Det är vit cardstock som jag sedan embossat i flera lager med Turkos Glitter, Ranger. Jag har även stämplat med några olika snöflingestämplar och embossat med samma glitter på mönsterpappret.

10 kommentarer:

  1. Hej tack för titten. Emossing foldern jag använt heter PC Cuttlebug Dies Emboss a2 Holly 37-1897.
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Så härligt med alla snöflingor.
    Kram Elin

    SvaraRadera
  3. Åh, det här kortet gillar jag massor! =) Så snyggt!!! Underbara färger!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  4. Vilket underbar julkort,jättefint.
    Och va många fina alster du har gjort förut,många snygga.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Jättefint!!!
    Nu vet jag vad jag ska göra med snöflingebårdstansen (jisses villket långt ord)
    Tack!

    SvaraRadera
  6. tack för titten hos mig i fredags :) Det var jätte kul att ses "live". Ditt kort är väldigt vackert, jag älskar blå vinter- och julkort. Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Vilket fint kort du har gjort; jag älskar snöflingor!

    Tyvärr vann du inte min blogcandy med band från Crafty Ribbons MEN jag kommer att ha en till snart! Och delta gärna för jag vill att banden ska stanna kvar i Skandinavien och inte behöva skickas tillbaka till England igen...

    Charlotta / La Vikinga

    SvaraRadera
  8. wow, vilket läckert snöflingekort!

    Love it.

    kram katja

    SvaraRadera
  9. Lekkert! Jeg er ikke en stor fan av vinteren, men det er nesten så man begynner å glede seg når man ser dette kortet!

    SvaraRadera