Sidor

torsdag 8 september 2011

Set med små julkort

Svensk Scrapbooking har de en temautmaning där man ska göra ett set med små kort. De får vara max 10 x 10 cm stora och man ska göra minst tre stycken.

Jag har valt att göra åtta små julkort i storleken 10 x 10 cm. Jag har även gjort åtta små kuvert av vanliga C6-kuvert. Här kan ni se hur jag gjorde dem. Sen har jag även gjort en ask till korten. Jag gjorde den efter denna beskrivning, men ändrade måtten lite så att den skulle passa mina kort.

Att jag gjorde just åtta stycken beror på att man får ut åtta stycken dubbelvikta kort från två cardstock. Alla julkorten har samma mönsterpapper, Julklappar - Fröjdefull jul från Maja Design. Däremot är stämpelmotivet olika för alla korten. Några hade jag färglagt i somras på semestern, så det gick ganska fort att knåpa ihop alla korten.

Det första kortet har en stämpel från Penny Johnson, Stampavie. Jag har även använt en Spellbinders die och chalkat kanterna med svart stämpeldyna.


Det andra kortet har en stämpel från Vilda Stamps. Även här har jag använt en Spellbinders die och chalkat kanterna med Vintage Photo distressdyna.


Tredje kortet har en stämpel från Phunnyface.


Fjärde kortet har en stämpel från Vilda Stamps hemliga julkit 2011.


Femte kortet har en stämpel från Panduro. Jag har embossat med vitt i skägget och på luvan.


Sjätte kortet har en stämpel från ett set som heter "Enchanted Christmas" från DoCraft.


Sjunde kortet har en stämpel från Vilda Stamps hemliga julkit 2011.


Åttonde kortet har en stämpel från Vilda Stamps hemliga julkit 2011.


Inuti ser alla kort likadana ut, en God Jul-stämpel från Vilda Stamps som jag embossat i silver.


Här ser ni lådan som jag gjort. Här har jag använt mönsterpappret, Girlanger - Fröjdefull jul från Maja Design. Remsan med God Jul-texten är från samma papper.


Här ser ni att alla korten med tillhörande kuvert får plats.


En samlingsbild med alla korten och asken.


7 kommentarer:

  1. Så söta.. o vilka häftiga pepparkaksgubbar =)
    Intressant sida du har.. tror jag lägger den i min blogglista =)

    SvaraRadera
  2. Vilka gulliga små kort....och vilken söt ask....Har du nån beskrivning på den?? En kul grej att göra och ge bort kanske...

    SvaraRadera
  3. wow, så kul set!! Verkligen hur kreativt som helst!! Undrar precis som Lotta ovan om har en beskrivning på asken. Den var så fin!!

    kramis

    SvaraRadera
  4. Det finns en länk längst upp i inlägget som pekar ut vart jag hittat beskrivningen. Men här kommer den igen:
    http://www.svenskscrapbooking.se/tv/#49

    SvaraRadera
  5. Vilken bra idé att göra några minikort med tillhörande kuvert och förpacka dom i en ask! Korten och asken var jättefina!

    SvaraRadera
  6. fasen av snyggt Siri! Vad läckert med en ask och kuvert och allt.

    SvaraRadera
  7. Gud vad fint du har gjort och med en liten ask och allt! Och jag bara älskar stämpeln med pepparkaksgubbarna. =)

    SvaraRadera