Sidor

måndag 5 september 2011

Designats CC - Tändsticksask

Mitt sjätte bidrag till Designats CC är en tändsticksask. Jag har satt ihop fyra vanliga tändsticksaskar. Idén fick jag från Dilorf.

Jag täckte först askarna med en kvadratisk bit svart cardstock. Först gjorde jag den precis lika stor som askarna, men det blev inte snyggt. En halv centimeter större blev bättre. Så det är dubbla lager cardstock på varje sida, men det skadar ju inte. Mönsterpappret som jag använt på både fram- och baksida är Midnight Frost Flurry från Bo Bunny. Tomtestämpeln är från Vilda Stamps. På lyktan har jag lite gul stickles. Fotomattan är en Nellie Snellen die.


Så här ser undersidan ut.


För att kunna öppna askarna har jag gjort hål i asken och trätt i ett sidenband.


På insidan har jaggjort en knut.


Även fronten på varje ask har jag klätt med mönsterpapper.


5 kommentarer: