Sidor

måndag 26 september 2011

Färgkarta - Embossingpulver

Jag älskar embossingpulver! Jag har börjat samla på mig en hög och för att kunna se vilka färger och varianter jag har, så har jag gjort färgkartor. Jag har både stämplat med en hjärtstämpel, som jag gjort själv och skrivit med embossingpenna. Inte de bästa fotona tyvärr.

Först svart, gul, guld, rött och rosa:


Sen märks det ju att jag gillar blått, för det blev en hel sida med blått och turkos:


Sist klar, vit, silver:


Ballast var nog ändå Pearl Blue. Pulvret ser vitt ut och använder man det på vitt papper, så blir det vitt, som skimrar lite när man ser det från sidan, som pärlemor ungefär. När man använder det på svart blev det blått! Se vilken skillnad!

Jag skulle vilja ha en julgrönt embossingpulver. Någon som har ett tips? Claret är härligt vinröd, så den gröna ska passa ihop med den.

Någon annan fin färg eller variant som jag saknar? Snart får jag hem Silver Sparkle, ska bli spännande att se hur den ser ut!

En UTEE har jag också (Blue Iris). Vilka fler färger borde jag köpa? Tips?



3 kommentarer:

  1. Oj vad pulver.
    Smart färgkarta.
    Själv har jag en liten embossad blomma på lockena till embossingpulvrena

    SvaraRadera
  2. men va smart, att både skriva och stämpla motiv på varje pulver.
    Och så många du har...wow.

    SvaraRadera