Sidor

måndag 12 september 2011

Julkort till Papperbitens utmaning

Papperbiten har en utmaning i september som går ut på att göra ett alster i svart och vitt plus en accentfärg. Svart och vitt är det som ska dominera. Jag har valt att göra ett julkort i svart och vitt med blått som accentfärg.

Som bas har jag svart cardstock. Mönsterpappret är vit cardstock med glansiga snöflingor. Jag minns inte vart det kommer ifrån, tyvärr. Om någon vet så säg gärna till! Stämpeln är från Panduro. Jag har embossat den i svart (konturerna) och vitt (skägg, luvans brätte och tofs). Mössan är målad med distress, Chipped Sapphire och sedan har jag haft på Glossy Accent, 3D-lack. Runt ramen som blir när man stansar med Spellbinders die, har jag ritat med svart penna. Mitt i den svarta wellpappblomman har jag satt en vit pärlemorbrad. Den blåa remsan är Kyla - Vintertid från Maja Design. På remsan har jag fäst em vit snöflingecharm.


Inuti har jag använt samma vita papper med snöflingor. Här har jag stämplat och embossat med en julstämpel från Inkido.


4 kommentarer: