Sidor

tisdag 6 september 2011

Julkort efter skiss hos Lili of the Valley

Jag har gjort ett julkort efter en utmaningsskiss hos Lili of the Valley. Jag köpte en bunt stämplar därifrån för någon månad sedan och jag är toknöjd! De är så fina!

I´ve made a Christmas card for a sketch challenge at Lili of the Valley. I bought a bunch of stamps from them for about a month ago and I am really satisfied! They are so nice!
Mönsterpapprena kommer från serien Wintertime från Echo Park och stämpeln är från Lili of the Valley.

The design papers are from the series Wintertime from Echo Park and the stamp is from Lili of the Valley.


Först stämplade och embossade jag motivet. Jag skapade sedan en mask genom att stämpla igen och satte fast den ovanpå stämpeln. Jag färglade sedan bakgrunden med distressdynor.  Därefter har jag färglagt motivet med Tombows och haft på stickles på mössan, stjärnorna och julgranskulorna.
At first I stamped and embossed the figure. I then created a mask that I fastened on the top of the stamp. I then coloured the background with distress inkpads. Then I colored the scene with Tombows and had Stickles on the hat, the stars and the Christmas tree balls.

Inuti har jag gjort en ram av mönsterpapper och stämplat och embossat en julhälsning i guld.

Inside, I did a frame of design paper and stamped and embossed a Christmas greeting in gold.

6 kommentarer:

  1. Vilket härligt kort!

    Supersöt stämpel! :)

    SvaraRadera
  2. Jättefint och en härlig julkänsla ni i September ;-)

    SvaraRadera
  3. Wonderful card! Thanks for joining us at LOTV x

    SvaraRadera
  4. Great creation in beautiful colours! Thanks for playing with us at LOTV this time, hope to see you back at our next challenge!
    Hugs, Lena K

    SvaraRadera
  5. vilket fint kort.. Jag har bara använt plasten som medföljer clear stampsen men jag ska göra om det senare att stämpla på papper och sätta in i albumet istället.. men själva albummet är denna produkten till bia´n väldigt praktiskt faktist http://www.scrapbruket.com/visa_produkt.asp?id=4419&t=Zutter+%2D+Acrylic+Stamp+Album+Kit om du har en bia kan du använda den perfekt.. men går även till monterade stämplar..

    SvaraRadera