Sidor

onsdag 31 augusti 2011

Jultag till SS's augustiutmaning

På Svensk Scrapbooking har de en utmaning som går ut på att göra en tag. Jag har valt att göra en jultag, som man kan sätta på ett paket eller skicka som julkort.

Granarna från Reprint har jag först embossat i svart och sedan lagt på Embossing Tinsel, Snowflake från Ranger. Himlen har jag färgat in med distressdynor, Chipped Sapphire och Faded Jeans. Bandet kommer från Scrapidoo.



För att få till snön hade jag först på ett lager embossing White Puffs från Ranger, men dels var snön beige(!) och dels blev den inte så puffig. Därför bättrade jag på med Puffy Velvet, en penna som man ritar med och sedan värmer. Den puffade upp rejält! För att få lite glittrig snö lade jag sedan på ett lager embossing Tinsel Snowflake från Ranger.


God Jul-stämpeln är från Vilda Stamps. Jag har använt en Spellbinders die och sedan färgat in skylten med distressdyna, Chipped Sapphire. Jag har använt distanskuddar för att fästa skylten. 


Tomten är från Vilda Stamps och jag har färglagt den med Tombows. På lyktan har jag haft på gul stickles. Även tomten är fäst med distanskuddar.



Sista inlämningsdag är idag! Bättre sent än aldrig.


8 kommentarer:

  1. Snyggt !!!
    Vad du har varit produktiv :O)
    Kul när man stöter på någon annan som färglägger med Tombows...jag gillar dem skarpt *S*
    Ha det...

    SvaraRadera
  2. Vilken fin tag du har gjort...otroligt fint tomtemoriv :)

    SvaraRadera
  3. Vilken tag,
    så mycket härlig snö.
    Kram Elin

    SvaraRadera
  4. Vilken jättefin tag. Jag har aldrig provat att färga in men borde nog prova snart. Problemet är väl att jag då vill ha så många färger ;)

    SvaraRadera
  5. Jättefin tag! Gillade din pluffiga snö =) Kanske borde ge mig ut och handla lite nya pysselsaker... ;)

    SvaraRadera
  6. men ÅÅÅÅ va den e fin, helt underbar!

    SvaraRadera