Sidor

måndag 19 september 2011

Kortkitsbyte med Elin

Jag och Elin har bytt kortkit med varandra. Det kit som Elin satte ihop har vi gjort en flasktag av. Det kommer vi blogga senare. Det kit som jag satte ihop skulle vi göra ett vanligt kort av. Vi valde att följa skissen hos Deconstructing Jen.

Här nedan kan ni se mitt kit. Det är ett vintrigt kit som man kan göra ett vinterkort av eller använda som julkort. Man skulle använda så mycket som möjligt av kitet och man fick inte använda något annat material förutom Stickles, färger, embossingpulver, lim, tejp etc.



Kitet bestod av detta:
  • Mörkblå cardstock (Bazill Admiral)
  • Mönsterpapper, Maja Design, Vintertid: Snöflingor, Rimfrost och I pulkabaken
  • Blått sidenband (från tröjor)
  • Stämpelmotiv från Lili of the Valley
  • Vintertextstämpel
  • Tre blåa blommor
  • En snöflingecharm
  • Lila, silver och vit stenkross
Här kommer mitt kort.


Motivet är färglagt med Tombows och Distressdynan Chipped Sapphire. Jag har chalkat kanterna rejält med Chipped Sapphire och sedan tagit en vattenpensel och dragit in färgen mot mitten. På snöflingorna har jag haft på Puffy Velvet och Stickles Diamond.


Snödrivan har jag först haft på Puffy Velvet, sen embossingpulver Snowflake Ranger, därefter Stickles diamond och sist men inte minst stenkross. Många lager blir det!


Blommorna har jag fäst i varandra och sedan dekorerat med stenkrossen. Stenkrossen fäster man enklast med Glossy Accent.


Här kommer Elins jättefina tolkning av skissen och kortkitet.


De blev rätt lika och ändå inte! Du kan se fler bilder på Elins kort i Elins blogg.

Det var jätteskoj att byta kit! Detta måste jag göra fler gånger!

6 kommentarer:

  1. Vad roligt att ni också hoppade på denna roliga utmaning och så underbart fina era kort blev! Tack för titten, ska hoppa vidare till Elin nu.Men visst var det kul?
    Kram Kattiz

    SvaraRadera
  2. Jätte fint !!
    Ja visst va det roligt,
    det vill jag gärna göra om, men ska vara lite snabbare i så fall.
    Kram Elin

    SvaraRadera
  3. vad kul att få se! Vad fina kort och så olika!

    SvaraRadera
  4. Oh these are wonderful! I love the gorgeous monochromatic feel of these and the super cute little images! Thanks so much for joining this week's Deconstructed Sketch!

    SvaraRadera
  5. Två jättehärliga kort! :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera