Sidor

söndag 4 september 2011

Designats CC - Vintage i starka färger

Det här är mitt bidrag till Designats CC utmaning: Vintage i starka färger.

Jag har valt att göra en layout i formatet 20 x 20 cm. Det svarta fotot är på mig när jag och minj familj är på fjällvandring till Sylarna. Själv är jag sju år gammal och min lillasyster var 4 år gammal. Vi var aldrig upp på toppen dock. Men året efter knatade vi upp på Helags topp!

Jag tycker kortet känns lite gammaldags, även om det inte är jättelänge sedan. Jag har valt svarta fotomattor bakom både fotot och mönsterpapprena. Det tycker jag också förstärker den gamla känslan! Det himmelsblå mönsterpappret är Spelling från Fancy Pants och det rutiga är Summer Argyle från Echo Park.

Texten Sylarna är utstansat med QuicKutz - Disco och sen har jag stämplat och embossat 77 i svart.

5 kommentarer:

  1. Å vad fint du gör, tack för att jag får kika in till dig - och Tack för att du skriver så fint i min blogg.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. snygg brytning fotot mot pappret!

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint du fått ihop till CC'n.. .

    Jag gillar kontrasten här med svart som bryter av..

    SvaraRadera
  4. Så snyggt,
    härliga färger.
    Kram Elin

    SvaraRadera