Sidor

fredag 26 augusti 2011

Välkomstceremoni

När jag och min man gifte oss, hade vi samtidigt ett välkomstceremoni för vår son Malte. Jag har gjort en dubbellayout till Maltes bebisalbum till minne av denna dag. Den första sidan ser ni här nedan. Jag har följt Stephi's skiss till Countryscraps tävling i september. Temat är "Ett minne". Man kan vinna en gäst-DT plats och det vore ju jätteskoj att få vinna det priset! Den andra sidan är full med olika foton från dagen. Då vi inte vill lägga upp foton på oss och barnen på nätet, visar jag inte den andra sidan och på den första sidan har jag maskat bort ansiktena.

Pappret med segelbåtarna är Sailboats - Little Boy från Echo Park. Vi gillar verkligen att segla så det pappret passar bra! Chipboardbokstäverna är från Fancy Pants. Fotot har jag stansat ut med en Spellbinders die. Eftersom fotot var så känsligt tog det tre gånger innan jag fick det utsnsat och embossat utan märken på fotot där det inte skulle vara. Tillslut lade jag ett 4CC-papper som skydd mellan fotot och de inte helt släta plastplattorna när jag stansade.

5 kommentarer:

  1. Jätte vackert!

    Ha en trevlig helg!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  2. vad fint det blev! Vad kul att du vill vara med och tävla!
    lycka till, Stephi

    SvaraRadera
  3. Jätte fint, somringt och härligt :D

    SvaraRadera
  4. va fin den blev. jag älskar den där pappersierien

    SvaraRadera