Sidor

tisdag 2 augusti 2011

Ojuligt julkort efter Decontructed-skiss

Jag har nu länge sneglat på Deconstructing Jen's fina skisser och på hennes DT-teams fina tolkningar. Så jag var rätt sugen på att prova. Skissen jag har använt är nummer 12. Det blev ett väldigt ojuligt julkort. Stämpeln är en gratis digital stämpel som jag hittat hos Inger Harding Design. Mönsterpappret är Eskimoo Kisses - Rooftop från Basic Grey. Det hittar du på rean hos Scrapidoo.

I have long looked at Deconstructing Jen's beautiful sketches and her DT-team's fine interpretations. So I was pretty eager to try. The sketch I have used is sketch number 12. It's a christmas card, but it's very "unchistmasy". The stamp is a free digital stamp that I found at Inger Harding Design. The design paper is Eskimoo Kisses - Rooftop from Basic Grey. It can be found on sale at Scrapidoo.


Kortet öppnas nedåt.

The card opens downward.


På insidan syns det i alla fall att det är ett julkort.

At the inside the christmas wish shows that it's a christmas card.



Det var jättekul att följa skissen hos Deconstructing Jen, så jag ska definitivt göra det fler gånger.

It was great to follow the sketch at Deconstructing Jen, so I'll definitely do it again.

9 kommentarer:

  1. jättefint kort med en så söt stämpel.Jättesnyggt med 3 delar papper på baksidan. Julkort...nja...kanske mer vinterkort. Fint är det iallafall :)

    SvaraRadera
  2. själva känslan är heljulig och sen är det kul med lite nya julfärger. Underbart kort!

    SvaraRadera
  3. Jätte snyggt kort! Visst finns julkänslan där.

    Tack för att du vill vara med i min blogcandy! Lycka till!

    Ha det bra!
    kramis Pernilla

    SvaraRadera
  4. Men hallå, hallååååå! Så otroligt fint med det mönstrade pappret tillsammans med det där stämpelmotivet!

    Juligt och väldigt snyggt!

    SvaraRadera
  5. Helt underbart snyggt!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  6. So very pretty, just love your colours. Kim

    SvaraRadera
  7. Så fint kort!!

    Hoppas mitt kit har kommit till dig och att det kommer till användning!

    Kram Katja

    SvaraRadera
  8. Jag tycker att det var superfint - eftersom vi gör så många i utmaningen är det ju himlans kul med lite variation!!
    Kram

    SvaraRadera