Sidor

torsdag 18 augusti 2011

Diesförvaring med beskrivning

Jag har nyligen gått och köpt en Big Shot! Jag har därför även köpt ett antal dies och nu behöver jag ju en förvaring av mina dies. Jag har gjort en variant med övningskörningsskyltar som många andra redan har gjort. Jag tänker ha dem i en vanlig A5-pärm.

Materiallista:
  • Albumblad eller cardstock
  • Mönsterpapper
  • Övningskörningsskyltar
  • Lim
  • Plastfickor A5
  • Pärm A5
Övningskörningsskyltar hittar ni på Jula eller Biltema för 29:- styck.

Börja med att dela övningskörningsskyltarna i 14 cm långa bitar. Man får ut tre bitar från varje övningskörningsskylt. Skär till en bit albumblad eller cardstock i A5 format, 21x14,7 cm.


Klistra fast övningskörningsskyltbitarna med magnetsidan (baksidan) upp, ovanför varandra på båda sidor om albumbladet. Det går alltså åt fyra stycken övningskörningsskyltbitar. Om man vill kan man ha magnet på bara ena sidan, men jag valde att ha dem dubbelsidiga. Till den första jag gjorde använde jag bara en bit magnet på varje sida, men då satt inte de stora diesen fast så bra.


Skär till en bit mönsterpapper, 23x30,5 cm, dvs hela bredden. Det är en fördel om mönsterpappret inte är så tjockt, då fungerar magneten bättre. Skär bort två hörnbitar 1x15 cm enligt fotot nedan och biga i mitten.


Klistra fast albumbladet med magneterna på den större halvan av mönsterpappret. Skär av hörnen och biga längs med albumbladet, så blir flikarna lättare att vika in.


Limma fast flikarna och den andra sidan av mönsterpappret.


Jag har valt att stansa ut en ruta av varje dies och skrivit på vilken dies det är. Den sätter jag sedan längst upp på sidan.


Jag har sedan stoppat i sidorna i plastfickor och satt in dem i pärmen. Plastfickorna är bra ifall diesen ramlar loss, när man ska ta med sin förvaring någonstans.





Jag har använt mig av mönsterpapper från serien Lime Rickey, Basic Grey. De finns just nu på rea hos Scrapidoo. Papprena som jag använt heter Sarsaparilla (ringar), Tart & Tiny (prickigt), Boston Cooler (rutor), Hoboken (randigt) och Deep Blue (enfärgat mörkblått).

5 kommentarer:

  1. Det blev ju både smart o snyggt! :)

    SvaraRadera
  2. Super snyggt och verkligen super bra!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  3. Wow for en flott måte å oppbevare diesene på! Fint og effektivt, skulle definitivt ha funnet på noe sånt selv. :p

    SvaraRadera
  4. Smart och snyggt! Mycket bättre blir det ju inte! :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Super smart och snyggt,
    Funderar just hur man ska göra med alla
    ligger dom i en hög i lådan vet man inte riktigt va man ahr.
    Kram Elin

    SvaraRadera