Sidor

lördag 20 augusti 2011

Tomten vandrar i skogen

På semestern i somras klurade jag ut lite olika julkortsidéer som jag tänker göra i höst. Här kommer den första. Det är ett 3D-kort, där en liten tomte vandrar med sin julklappssäck i skogen. Mönsterpapprena är "Se det snöar" och "Rimfrost" från serien Vintertid från Maja Design. Granarna är clearstamps från Reprint. Tomten är från Vilda Stamps och den har jag köpt bara för att få till denna idé!


Här ser ni hur jag fått granarna och tomten att stå upp.


Utsidan fick bli enkel. Här har jag använt "Varma kläder", även det från serien Vintertid från Maja Design.



Jag deltar i julkortsutmaningen hos Altheasmix med detta julkort.

11 kommentarer:

  1. åh detta gilla jag! Så kul och annorlunda med tomten och granarna i 3D.
    Detta kommer jag garanterat ta efter!
    Tack för fin inspiration!

    SvaraRadera
  2. Men så otroligt fin! Jag tror jag måste "härma" dig ;o) Absolut underbart!

    SvaraRadera
  3. Nu var du snabb!
    Detta kort är super snyggt, jag har ju också sett det "på riktigt"!!!
    Tack för idag, ses imorgon!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  4. Åh va snyggt! riktigt kul med pop-up kort, särskilt när de blir så här fina,
    kram K.

    SvaraRadera
  5. Hej hej! Tack för titten hos mig =) Snyggt julkort! Mallen till pyramiden hittar du här
    http://www.paperandmore.com/quick-tips/article/pyramid-box-template.html
    Ha det gott! Annicka

    SvaraRadera
  6. Åh va fint!! :) Tack för titten å kommentaren hos mig!! Kram Kicki

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Otroligt tjusigt!
    Vikningen här under måste jag testa =)
    Kul att räffa dig idag. Blir säkert fler gånger.
    Kram//Y

    SvaraRadera
  8. Vilka fina julkort!

    Jag har ändrat lite i min blogcandy. Det är bara en lott men jag har lagt till en del saker istället i candyn.
    Om du orkar och vill får du gärna byta bilden.
    Kul att du vill vara med i min candy!

    SvaraRadera
  9. Vilket läckert kort! Gillar vikningen massor.

    Tack för att du vill vara med på min bloggcandy och lycka till i dragningen :)

    Kram Nelle

    SvaraRadera
  10. Nu fick jag en plötslig längtan till snö och jul... Härlig julstämning över kortet.

    SvaraRadera