Sidor

lördag 20 augusti 2011

Julkort med ny kortvikning

Cornelia visade två kort hos Phunnyface, som hon gjort efter en ny kortvikning. Jag har också provat på och visar även hur jag gjorde.

Börja med att skära ut en bit cardstock 20x20 cm. Biga och vik enligt bilden. De små rutorna i hörnen är 5x5 cm stora.


Vik ihop.


Skär till en bit cardstock 10x20 cm och biga och vik på mitten. Fäst den vid den ihopvikta pappret.


Dekorera in- och utsida efter önskemål.

Stämpeln är från Lili of the Valley. Jag har använt en av mina nya spellbinders, Labels Fifteen. Jag har distressat med vintage photo. Ett band håller ihop kortet.


På baksidan har jag använt mönsterpappret, Jovial - Button Nose från Basic Grey.


Insidan har jag klätt med mönsterpapprena Jovial - Button Nose, Alpine och Glazed Apple. Alla papper finns på rean hos Scrapidoo. God Jul-stämpeln är från Reprint. Här har jag använt en die från QuicKutz, Nesting Flower.

6 kommentarer:

  1. grymt snyggt Siri!!!!!! Åh vad jag gillar detta kort!

    SvaraRadera
  2. Jättefint!!! Tack så mycket för tutorialen :)

    Ha det toppen!

    SvaraRadera
  3. wow... detta var super läckert :D

    SvaraRadera
  4. Vilken rolig vikning, och vilka fina kort du gjort!

    SvaraRadera
  5. Wow så snyggt!!!! Och underbar vikning.

    SvaraRadera
  6. Vilket kort! Helt underbart!

    SvaraRadera