Sidor

söndag 14 augusti 2011

Godiask av en tom teask - DT Scrapidoo

Tomma askar ska man inte slänga, utan altra. Här har jag gjort en godisask till jul av en tom tepåseask. Här ser ni den tomma asken.


Jag har måttat efter asken och klippt till en bit som ska gå runt asken. Det fina mönsterpappret är Making Memories - Happy Holidays Mistletoe som just nu finns på rea hos Scrapidoo. I locket var det redan ett hål. Det har jag gjort större och sedan stansat ut en ruta med en spellbinders die som jag lånat. På så sätt kan man se vad som är i.


 Här är bitarna til kortsidorna. Jag har gjort flikar som man viker runt kanterna så att skarvarna blir snygga.


Här ser ni hur jag satt fast kortsidorna. Jag fäste pappret med Biltemas dubbelhäftande tejp, men man kan ju även limma.


I fönstret har jag fäst en bit plast som jag klippt från en gammal förpackning.


Här är asken klar!

Jag har embossat "God Jul" med svart glitter på en klisterlapp som kommer ett set från samma serie som pappret. Det heter Mistletoe Circle Journaling Stickers och finns också på rean hos Scrapidoo. Runt om har jag satt pappersrosor i färgen gammelrosa, samt gröna blad.


Perfekt gåbort present till jul. Fyll den med hemkokt kola eller köp lite godis och lägg i.

6 kommentarer:

  1. Helt underbart snyggt!

    KRAM KRAM SUSY

    SvaraRadera
  2. Så snyggt !!
    Perfekt till allt godis i jul.
    Kram Elin

    SvaraRadera
  3. Jättefin =D
    Tack för din kommentar! Jag har gjort en ask utan mall. Jag bara vek och grejjade tills jag blev nöjd ;P Men Eva (i stampartic) kanske har en? Kolla med henne =)

    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  4. Så himla snygg asken blev! Vilken rolig gåva att få! :)

    Ha de gott!

    SvaraRadera
  5. Den blev ju jättefin! Tack för dina fina ord hos mig, blir så glad!

    SvaraRadera