Sidor

onsdag 31 augusti 2011

Grattiskort med fjärilar

På Scrap-Perras träff i augusti gjorde jag detta grattiskort till en av tävlingarna. Uppgiften var att inspireras av en bild. Tyvärr sparade jag den inte, men den var gul, med en svart flicka i högra nedre hörnet, svart text i vänstra nedre hörnet och så fåglar som flyger upptill. Jag hittade ett fjärilspapper som jag tyckte passade perfekt, Glitz Design Butterfly Paper. Texten "GRATTIS" är svarta avlånga Thickers. Fjärilen har jag klippt ut från mönsterpappret och satt fast med distanskuddar. Buddhan är från Phunnyface och den har jag embossat i svart. Jag hade velat ha buddhans streck lite tjockare, men jag vågade inte riktigt fylla i dem efteråt. Jag skulle ha stämplat först, så kunde jag gjort om den om den blev ful. Men nu hade jag redan klippt ut fyrkanten och även satt fast Grattis-texten.


Inuti har jag samma mönsterpapper och en fyrkant som jag stansat ut med en Spellbinders die.

7 kommentarer:

  1. Så sött med den lilla buddhan! :)
    Lite annorlunda kort = helt i min smak!!

    Ha det toppen!

    SvaraRadera
  2. Men så härligt det fjärilspappret var! Kommer du ihåg tillverkare och namn?? Jättefint kort! /Pia

    SvaraRadera
  3. Jag har lagt till vilket fjärilspappret är i texten ovan. Det är Glitz Design Butterfly Paper.

    SvaraRadera
  4. Tjusigt, tjusigt... hur gick det i tävlingen ? :O)

    Ha det bra !

    SvaraRadera
  5. Läckert kort! Buddan är ju så speciell och hela kortet med fjärilarna som flyger blir lite.... eeeeh... jag hittar inte orden riktigt. "lätt"? Nja.. inte det heller... lite "drömlikt"? Kanske...

    Äsch. FINT är det iallafall!!!

    SvaraRadera