Sidor

tisdag 23 augusti 2011

Julkort till YouDo´s utmaning

YouDo har just nu en tävling med en skiss för layouter och en skiss för kort. Jag har valt att göra ett julkort efter kortskissen.

Stämpeln är en digital stämpel fråm Skogstokiga. Jag har färglagt henne med Tombowpennor. Mönsterpappret är Julsnirkel, Gammaldags Jul från Inkido. Jag har använt en Spellbindersdie som heter Lacey Circles.


God Jul-stämpeln är från Reprint och den har jag embossat med mörkrött pulver, Claret från Reprint.


Lussebullarna är från YouDo. Jag har skurit i stämpeln så att lussebullen kan sticka upp i hennes korg och så att hon kan hålla i en lussebulle. På ljuslågorna har jag använt gul stickles.


Inuti har jag använt en Spellbindersdie som heter Lacey Squares. Stämpeln är embossad i guld och är från Inkido.


Materiallista:
  • Digital stämpel från Skogstokiga
  • God Jul-stämpel från Reprint
  • God Jul-stämpel från Inkido
  • Embossingpulver, Claret från Reprint
  • Embossingpulver, Super Fine Detail Gold från Ranger
  • Tombowpennor
  • Gul stickles
  • Spellbindersdie, Lacey Circles
  • Spellbindersdie, Lacey Squares
  • Lussebullar från YouDo
  • Mönsterpapper, Julsnirkel, Gammaldags Jul, Inkido
  • Vit och mörkröd cardstock  

7 kommentarer:

  1. va mysigt det blev då hon hade bulle i fickan och i handen. Snyggt och lycka till nu !

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt kort med mycket julkänsla,
    lycka till i tävlingen!

    SvaraRadera
  3. Vilket jätte fint julkort,
    kul med lussekatterna,
    Kram Elin

    SvaraRadera
  4. Åh så gulligt bidrag :D Tusen tack för du är med och tävlar hos YouDO
    Kram DT johanna "pojjo"

    SvaraRadera
  5. Så läckert att du "frigjort" handen, jättetufft.
    Och tack för titten hos mej.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Men så fiffigt med lussebullen i handen! Fint kort! :-)

    SvaraRadera