Sidor

måndag 22 augusti 2011

Att segla är livet

Pysselmyran har en tävling där man ska göra något inramat. Jag har gjort ett kort där jag har använt en embossingfolder som bildar en ram. Det var svårt att fota så att ramen syns, men ni ka se delar av den på fotot nedan. Embossingfoldern kommer från Docraft och heter Black & Gold: Scalloped Oval. Jag har använt vit cardstock som bas.


Jag maskade ut ovalen och horisonten med en massa postit-lappar. Sen målade jag himlen genom att distressa med tre olika blåfärger. Sedan ritade jag lite klippor. Dessa fyllde jag med Glossy Accent och hällde på svart och grå stenkross. Efter det limmade jag hela havsytan och fyllde den med blå och vit stenkross. Stenkrossen hittar du hos Scrapidoo. Visst blev det läckert?


Här är en närbild av stenkrossen.


Båten och fåglarna är stämplar från Pysselmyran. Jag har satt fast dem med distanskuddar.

7 kommentarer:

  1. Verkligen super snyggt!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  2. Ett härligt kort med underbar havs-känsla!

    SvaraRadera
  3. En sådan underbar effekt. Det här kan jag inte annat än tokgilla. :)

    SvaraRadera
  4. vilket vackert kort... mina föräldrar har två tavlor med motiv av krossads ten. brukar alltid stå och förundras över hur läckert det ser ut

    SvaraRadera