Sidor

torsdag 21 april 2011

Påsktavla med Maya från Phunnyface

Vi firar alltid påsken tillsammans med mina svärföräldrar. Så jag har gjort en påsktavla som min svärmor ska få. Jag har använt den söta Phunnyfacestämpeln med påskkärringen Maya på sin kvast. Jag har färglagt som vanligt med Tombows och sedan klippt ut runt konturerna. Jag har målat månen på akvarellpapper och klippt ut. Sedan har jag stämplat och embossat en massa granar (Reprint) på 4CC papper och klippt ut. En anings pilligt, men det går! Jag hade tänkt sätta fast träden och Maya med 3D-kuddar, men det hade inte fått plats i ramen, med passepartout och glaset. Så jag satte fast allt med fotofix istället. Bakgrunden är mörkblå cardstock. Ramen och passepartout kommer från Clas Ohlson.


En närbild på Maya.

Mayas hår har jag färglagt genom att rita slingor med två bruna och en orangegul penna. Sedan har jag gått över håret med vattenpenseln och blandat färgerna lite lagom.

Jag har även gjort ett påskkort, som jag kommer skicka med tavlan. Det prickiga mönsterpappret är från serien Little Boy från Echo Park. Bokstäverna är gnuggisar som följde med sonens skridskor för att märka dem med. De som blev över har jag sparat till scrapbooking.

2 kommentarer:

  1. En kanonfin tavla och ett snyggt påskkort.
    Glad Påsk

    SvaraRadera
  2. Så snygg tavla, stämpeln va jätte fin.
    Påsk kortet va härligt.
    Glad Påsk Elin

    SvaraRadera