Sidor

måndag 11 april 2011

En bunt med flyttkort

Nu har jag knåpat ihop hela tjugo (!) flyttkort till mina föräldrar. De flyttar i två omgångar, först till sommarstället och senare till en nybyggd bostadsrättslägenhet. Eftersom jag inte hade så många likadana papper så att det räckte, blev de lite olika varianter på samma tema. Alla mönsterpapper är från samma serie, Götheborg från Inkido. Jag har använt vit, mörkblå och mörkröd cardstock. På pilarna står flyttdatumen och på de vita fälten som jag "suddat ut" står adresserna.



Insidan har jag dekorerat med samma mönsterpapper som på framsidan och en vit ruta för en personlig hälsning. Ramen runt har jag ritat för hand, så som Cornelia brukar göra.


Här är lite fler varianter:






6 kommentarer:

  1. men du vilka häftiga kort, vilken kul idé :D
    *lägger det i kom ihåg facket* ;)

    SvaraRadera
  2. vilken grym idé! Och vilket jobb med alla korten. Himla snyggt...imponerad!

    SvaraRadera
  3. Vad kul med egna flyttkort.
    Dom är jättefina

    SvaraRadera
  4. Åh så snygga kort! Enkla men välarbetade! Visst är det spännande att nåt så enkelt som en ritad ram gör ett sådant lyft för ett kort! :)

    Tack för besöket på min blogg förresten! :)

    SvaraRadera
  5. Åh, vilken kul idé...två flyttkort i ett liksom.

    SvaraRadera
  6. Såna läckra flyttkort! Kul med fotona! Gillar!!!

    SvaraRadera