Sidor

tisdag 12 april 2011

En söt pojke med håv - DT Scrapidoo

Jag har gjort ett födelsedagskort till min yngsta son. Han ser precis ut som pojken på stämpeln och på somrarna gillar han att fiska spigg med håv på sommarstället. Stämpeln är från Bildmålarna. Jag har färglagt med Tombows efter att först embossat med svart. Jag embossar alltid innan jag färglägger med Tombows, för då slipper man att färgen blöder "under" strecken till intilliggande fält.

Jag har använt mintgrön och vit cardstock. Papprena hittar ni hos Scrapidoo. Det rutiga mönsterpappret är framsidan av Chick-a-doo - Rooster row från SEI. Det gröna, blommiga mönsterpappret är Die-Cut Printed Cardstock, Aqua från Autumn Leaves. För att få det utskuret i samma form runt om, så klippte jag av ett hörn och ritade av mönstret från det övriga pappet. Sedan klippte jag ut så att det blev en liten ruta. För mig som gör mestadels kort är annars de fullstora papprena med ram runt lite svåanvända, men så här blev det ju riktigt bra.

/Ziro, DT hos Scrapidoo

9 kommentarer:

  1. Snyggt kort! Vilken härlig färg det är på pappret.

    SvaraRadera
  2. Så himla fint kort du har gjort!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  3. Härligt gullig stämpel på ett superfint kort. Gillar färgvalet!!!

    SvaraRadera
  4. Super duper duper snyggt kort!

    Hoppas vi ses idag!

    /Oliver

    SvaraRadera
  5. Härligt kort och med en av mina favorit färger. Det rutiga papperet gillade jag.
    Ville också tacka dig för din gulliga kommentar inne i Vilda bloggen!
    Kram Anita

    SvaraRadera
  6. Enkelt och stil rent kort.
    Tack för titten.
    Kram Louise

    SvaraRadera
  7. Vad sött!
    Har inte hunnit återgälda ditt besök hos mig förrän idag.
    Kul att du gillade bandförvaringen.
    Kram Tesa

    SvaraRadera