Sidor

fredag 28 januari 2011

Ett lila bokmärke till Pysselmyrans utmaning v 4

Jag har gjort ett bokmärke till Pysselmyrans utmaning v 4. Utmaningen gick ut på att skapa något lila. Jag har använt cardstock i tre olika lila nyanser samt mönsterpappret Seaside Retreat från Webster's pages. Den underbara Buddha-stämpeln är från Phunnyface. Jag har färglagt den med Tombows. På det lila cardstockbiten bakom Buddha har jag använt min kantstans Martha Stewart Deep Edger Punch, Flower Bed och sedan ritat med embossingpenna runt blommorna och embossat med guld.



Jag har låtit två remsor sticka ut så att man lättare ser vart man är.
Jag har gjort bokmärket efter Karin/Essmo på ScrapLyckans beskrivning.

12 kommentarer:

  1. Che bella questa idea! :-)

    Complimenti!!!

    Chiara

    SvaraRadera
  2. Vad kul!
    Min favorit stämpel Buddha : )
    Det var en häftig variant av bokmärke.

    SvaraRadera
  3. Superläckert! Å man blir alldeles glad av den lilla buddhan! :-)

    SvaraRadera
  4. Det där bokmärket är supersmart! Och superfint! Tack för kommentaren hos mig!

    SvaraRadera
  5. En sådan sötnos ! Den stämpeln vill jag också ha !

    SvaraRadera
  6. Fint! Och dessutom väldigt praktiskt!

    SvaraRadera
  7. Så sött! Jättesnygg och smart variant av bokmärke.
    Kram Louise

    SvaraRadera
  8. Tack för komentaren i min blogg! Hade inte ens tänkt på att texten inte syntes så bra. Nu ska det nog vara bättre. Välkommen tillbaka!!

    SvaraRadera
  9. vilken underbart bokmärke! Härliga färger, snyggt färglagt som vanligt!

    SvaraRadera
  10. Superfint bokmärke, det ska jag testa att göra med. Tack för tipset.

    Tack för den fina kommentaren i min blogg!

    SvaraRadera