Sidor

onsdag 1 maj 2013

Jag vill förbättra mitt liv! - Art for Myself

Jag har kommit till en punkt i livet då jag känner att jag måste förändra mitt liv så att det blir bättre. Jag känner att jag behöver ta tag i saker som gör att jag inte är riktigt lycklig. Det är bara jag som kan bestämma hur min framtid ska bli!

Inne på Art for Myself är månadens tema "Förbättring". Så detta är min tolkning av temat.


Jag har gjort en spelplan som ska symbolisera min väg mot ett bättre och lyckligare liv. Idéen kommer från Kelly Hoernig i Life Book 2013.


Jag startade med att riva olika mönsterpapper i bitar och klistra fast i min art journal. Jag har använt olika beiga mönsterpapper från Maja Designs serie Vintage Spring Basics.


Sedan klippte jag ut en hel bunt kvadrater som jag sedan limmade fast så att det bildar en spelplan. Även dessa är mönsterpapper från Maja Design från serierna Vintage Spring Basics och Vintage Summer. Kanterna är färgade med en brun stämpeldyna.


På rutorna har jag skrivit de saker jag vill förbättra: Familj, Släkt, Motion, Självkänsla, Hobby, Jobb, Vänner, Hälsa och Känslor. På spelplanen har jag skrivit olika tänkvärda ord som handlar om förbättring och om att ansvara för sin egen framtid.


I fickan längst ner till höger har jag stoppat i ett antal spelkort. Jag har skapat en bild som jag sedan delat upp i flera ATC:er. På baksidorna står de saker jag vill förbättra. Här kommer jag sedan fylla i vad jag vill förändra och hur. Ni kan se här hur jag skapade framsidorna.

Nu hoppas jag att ni tänker efter, vad det är i ert liv som ni vill förbättra och skapa en sida om det! Gå in på Art for Myself och länka till ert alster!

1 kommentar:

  1. Supersnyggt och kul idé! Jag har inte börjat med min AJ till Art for myself än... får ta mig i kragen och börja snart så jag slipper vara ute i sista stund :)
    kramisar från systeryster

    SvaraRadera