Sidor

torsdag 14 februari 2013

Ask till alla hjärtans dag

Jag har gjort en ask med choklad i, som min man ska få på alla hjärtans dag.


Jag har vikt asken själv. Överdelen i mönsterpapper och underdelen i cardstock. Kanterna på locket har jag färgat in med distress ink Chipped Sapphire. Jag har dekorerat översidan med ett guldhjärta samt blommor och blad. De blåa blommorna är vita rosor som jag har färgat in själv med distress ink refill Chipped Sapphire. Jag har blandat några droppar refill med vatten i en mini mister. På detta sätt kan man få blommor i den färg man vill. Jag har sedan haft på guldstickles på blommorna.


Hjärtat har jag gjort av papp. Jag har embossat hjärtat flera lager med guld. Sedan medan den fortfarande är varm har jag stämplat i embossingen. Man får se till att embossingen är riktigt varm och sedan vara lite snabb med stämpeln. Det bör vara en gummistämpel.


Inuti asken ligger nio kulor från Lindor.


När chokladen är uppäten syns mitt meddelande till min älskade. Det var svårt att få texten snyggt med stickles, men man ser ju vad det står, så det får duga.

Materialet hittar ni hos Scrapidoo.

1 kommentar:

  1. Åh vilken fin ask! Jag har svårt att få den så rak och fin när jag viker. Bra idé med hjärtat, det ska jag prova.

    SvaraRadera