Sidor

lördag 20 oktober 2012

Julkort - Diamantvikning

Jag har gjort ett julkort till Svensk Scrapbookings födelsedags CC (Cyber Crop). Det skulle vikas enligt en speciell vikning som heter diamantkort.


Här ser du hela kortet. Det fiffiga med denna vikning är att det står bra själv. Mönsterpapperna är från Maja Design. Jag har guldembossat texten och alla kanterna på mönsterpapperna.


Jag har ritat med svart penna runt konturerna för att man lättare ska se vad det står. Ett band pryder kortet längst ner.


Jag valde att klippa ut rutan ur mönsterpappret så att tomten hamnade mitt i. På blommorna och bladen har jag haft på guldstickles.

1 kommentar:

  1. Superfint julkort!!!1
    Jag gillar inte guld...........annat än till julkort för där tycker jag verkligen att det gör sig, så snyggt!!!
    Kram Iffa

    SvaraRadera