Sidor

måndag 6 februari 2012

Julkort efter Scrapidoos februariskiss.

Scrapidoo har en skisstävling i februari. Jag har gjort ett julkort efter Märtas fina skiss nedan.



Basen är vit cardstock och mönsterpappret är Scrapidoos egna papper, Bubbel. Jag har använt både fram- och baksidan. Fast istället för såpbubblor låtsas jag att det är snöflingor! Jag har därför fyllt i bubblorna på den blåa sidan med en vit penna. Jag har chalkat kanterna med en svart stämpeldyna.



I stället för att använda nio bilder/stämplar så lät jag rutmönstret bilda ett fönster, med ett vinterlandskap utanför. Stämpeln kommer från Magnolia. Jag har sedan fäst både stjärncharms och spegelstjärnor. God Jul är utstansat, med fonten Disco från QuicKutz och här har jag återanvänt de svarta rutorna som blev över från fönstret!

Hoppas att ni nu vill ställa upp och skapa efter Märtas fina skiss och delta i Scrapidoos februaritävling!

1 kommentar:

  1. Åh, vilket läckert kort! :) Smart att använda rutorna på skissen som ett fönster! :)

    Jag har också kikat lite på den skissen, men inte gjort något.

    Kram Annika

    SvaraRadera