Sidor

fredag 1 mars 2013

Art for Myself - Mars - Min familj och mitt hem


Så var det dags för ännu en ny månad och ett nytt tema inne på Art for Myself. I mars är temat "Min familj och mitt hem".
- Mitt hem. Vad betyder det för mig?
- Kan vara både nuvarande hem och barndomshem.
- Var och vad är hem för dig?
- Min familj, vilka betyder något för mig. Det behöver ju inte vara foton på min familj utan mer vilka de är och vad de står för i mitt liv.
Här är min tolkning av temat. Jag har tagit en idé från kursen Art of Wild Abandonment 2 med Junelle Jacobson.
Min_Familj_Mitt_Hem_1b
Jag har målat bakgrunden med gesso och ljusblå akrylfärg. Sen har jag duttat på vit färg genom en schablon för att få till de vita molnstrimmorna. Jag fick ett kit med papper och dekorationer av min syster i födelsedagspresent förra året. Jag har valt att bara använda saker från detta kit på denna sida. Husen, marken, båten och löven är gjorda av mönsterpapper från kitet. Trädets stam och grenar är ett undantag och är från ett papper som inte ingick i kitet. Blommorna, nyckelhålet och snöret som jag använt som mast ingick också i kitet.
Min_Familj_Mitt_Hem_3b
I det stora huset "bor" jag och min make. Huset är gjort av mönsterpapper som jag sedan målat över med akrylfärg och svart tuschpenna för detaljer. Blommorna är platta pappersblommor som jag klistrat fast och sedan målat och skuggat med PITT Big Brush pennor. Jag är riktigt nöjd med blommorna. Jag trodde inte de skulle bli så bra. De ser nästan målade ut.
Min_Familj_Mitt_Hem_4
Fåglarna är gjorda med modeling paste och en schablon. Jag har skuggat runt dem för att de ska synas bättre och för att få dem att poppa ut.
Min_Familj_Mitt_Hem_6b
I trädkojorna "bor" mina två söner. Även här har jag som bas använt mönsterpapper som jag sedan har målat på med akrylfärg, PITT Big Brush-pennor och svart tuschpenna.
Min_Familj_Mitt_Hem_7
Såklart måste jag ju ha med en segelbåt också. Det är ju mitt favorithem på somrarna. Även den är gjord av papper. Masten är av en liten snörstump som ingick i kitet.
Det var kul att använda ett scrapbookingkit som inte var tänkt till mixed media utan  mer till en klassisk layout eller ett kort.
Nu hoppas jag att ni alla skapar efter vårt tema! Lämna en länk till er blogginlägg inne på Art for Myself, så att vi alla kan inspireras av varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar