Sidor

fredag 16 december 2011

Julkul med Phunnyface - Monokromatiskt

Den åttonde deltävlingen i "Julkul med Phunnyface" går ut på att skapa ett monokromatiskt kort, dvs bara använda en enda färg, men i olika nyanser. Jag har valt grått som färg. Tyvärr är det svårt att fota, så vissa färger ser mer bruna ut, men det är bara grått allting, utom linjerna på stämpeln som är svarta.

Jag har gjort ett snurrkort med stämpeln Väduren från Phunnyface serie med stjärntecken. Här hittar du en beskrivning som jag har gjort av hur man gör ett snurrkort.

Jag har använt två olika nyanser av grå cardstock. Mönsterpappret är Angels Yoy från Reprint.


I skåran där Väduren kan snurra fram och tillbaka har jag skrivit en liten hälsning.


Visst ser det ut som väduren har skoj när den snurrar fram och tillbaka!


Här är en liten videosnutt, där ni kan se hur den lilla väduren snurrar fram och tillbaka!

3 kommentarer:

  1. Kul kort med gulliga Väduren!

    Tack igen för ett bidrag till Julkul!

    SvaraRadera
  2. Så söt kort. Kul att du vill vara med och fira i min candy, vill önska dig lycka till och en riktigt härlig jul!
    Kram Anneli

    SvaraRadera