Sidor

onsdag 4 april 2012

Glad Påsk

Hos Skrotboken skulle vi skapa med ovala former i påsktema. Jag har gjort ett äggformat påskkort. Jag har använt de våriga papperna från Reprint - Childrens Collection. Jag har använt baksidan av pappret "Cutouts". Jag gillar det vågiga vårgröna mönstret.



Den söta kycklingen är färglagd med Tombows och bakgrunden är infärgad med Distress Ink. Jag har först färgat in kanterna med Distress Blending Tool och sedan använt vattenpensel utifrån och in, för att täcka hela bakgrunden med ljusgrönt.




Under kycklingen har jag fäst en rosett i vitt sidenband och en charm med två turturduvor.




Materialet hittar ni hos Scrapidoo.


Hoppas att ni alla får en riktigt glad och skön påsk!

3 kommentarer:

  1. Glad påsk till dig mee!
    Ja denna pippi känner jag igen..så söt

    SvaraRadera
  2. Den vilande kycklingen landade hos mej igår. Lite sent, kanske, men det kommer väl fler påskar?! *S*

    Häääärligt kort har du gjort!

    Glad Påsk!

    SvaraRadera