Sidor

tisdag 12 juli 2011

Runt stafflikort

Min äldsta son ser precis ut som stämpeln Cool kille från Phunnyface. Han gillar att spela fotboll, så jag har gjort ett födelsedagskort till honom i form av ett runt stafflikort. Laget han spelar i har färgerna rött och svart, så jag har använt de färgerna på kortet. Mönsterpappret är i form av en fotboll och heter "High School Soccer" av DCWV. Jag har även använt fotbollsstickers från Panduro. Siffrorna är Thickers.


Här ser man kortet lite från sidan. Jag har färglagt killen med Tombowpennor på akvarellpapper, klippt ut honom och satt fast killen med distanskuddar. Även fotbollen sitter på en distanskudde.


Till texten på kortet har jag använt en vanlig dymo.

7 kommentarer:

  1. This is fun, thanks for sharing!
    Hey, come join in the fun at Pixie Dust Paperie, we are giving away a Pixie kit worth $40!
    http://www.pixiedustpaperie.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Himla läckert! Nåt runt stafflikort har jag ännu inte testat att göra, men det passar ju perfekt som fotbollskort! Jag fick lite klockkänsla också, när 13 står sådär... och det symboliserar ju bara att tiden går och går... som den gör när man fyller år.

    Toppenfint kort är det!

    SvaraRadera
  3. Ur coolt kill-kort och stort GRATTIS till din son!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  4. Hej och tack för dina goa ord inne hos mej! *glad*

    Vilket härligt kort du gjort å lite extra kul när stämpeln liknar din son dessutom ;)

    Läcker form på kortet! :)

    Må gott!

    KRAM Petra

    SvaraRadera
  5. vilket himla fint kort!!!!! snygg inramning med det röda.

    SvaraRadera
  6. Hello!
    Tack för dina söta ord inne hos mig! =)
    Vilket supercoolt kort du har gjort, läckra färger som passar perfekt till en grabb... SNyggt! =)
    Ha en härlig helg, kram K.

    SvaraRadera
  7. Vad snyggt! Det är roligt att se lite annorlunda vikningar.

    SvaraRadera